Techniczny, czy jest tylko pomocą podczas Eventu? Czy filarem dzięki, któremu Event odnosi sukces?

Czy zastanawialiście się kiedyś, ile osób bierze udział w stworzeniu małego pikniku firmowego? A ile osób organizuje konferencję? A może ile ważnych czynników składa się na powstanie tak wspaniałych wydarzeń jak organizowane na całym świecie największe festiwale muzyczne? Tak! My też. 

Zanim klient poklepie nas po ramieniu, zanim Dj zagra swój ostatni set, kiedy klient powie, że to była świetna robota i czeka tylko na fakturę, kiedy gasimy światła, pakujemy samochody podczas demontażu i mówimy do zobaczenia ekipie… przechodzimy przez niezliczoną liczbę wytężonych godzin pracy, spotkań, dedline’ ów, negocjacji, burzingów, feedback’ ów, dedline’ ów, ASAP’ ów, breief’ ów i oczywiście dedline’ ów (gdybym zapomniał o nich wspomnieć).

Każde ze wspomnianych branżowych terminów wiąże się przede wszystkim z jednym najistotniejszym elementem: czynnikiem ludzkim. Każdy z nas na wdechu potrafi przytoczyć najważniejsze osoby odpowiadające za event: Klient, Project Manager, Event Manager, Księgowy, Ochroniarz, Strażak, Ratownik Medyczny, Przedstawiciel władz miasta, Zarządca terenu, jednak nie zawsze pamiętamy o osobach, które dane wydarzenie urzeczywistniają pracą swoich rąk – Pan Techniczny. 


Techniczny to jedno z najważniejszych ogniw całego eventowego przedsięwzięcia. Techniczny jest podporą każdego dobrze działającego mechanizmu wydarzenia, wsparciem Event Managerów i Project Managerów. W świecie realizacji wydarzeń panuje oprócz określenia “techniczny” wiele innych nazw tego stanowiska – runner, pomocnik czy realizator. Na potrzeby tego wpisu pozostaniemy przy najczęściej używanym określeniu – Techniczny. 

Techniczny to zazwyczaj forma pracy polegająca na wykonywaniu pojedynczych okazjonalnych zleceń lub forma stałego zatrudnienia w firmie eventowej. Taki pomocnik, który jest zatrudniony na stałe doskonale zna z wyprzedzeniem zakres pracy, zadania i jest bardzo samodzielny podczas realizacji. Pomocnik, który jest zatrudniony tylko do jednego wydarzenia wymaga więcej zaangażowania i uwagi ze strony osób organizujących event, wprowadzenia w charakter eventu, przeszkolenia z zaplanowanych dla niego zadań i późniejszego nadzoru przy ich wykonywaniu.


Cechy dobrego Technicznego


Zapewne każdy Event Manager podczas realizacji eventu spotkał się z kilkoma rodzajami Technicznych:

  • Techniczny zupełnie samodzielny i dokładny – taki, który po otrzymaniu zadania wie dokładnie jak ma je wykonać i wykonuje je bardzo dobrze, dba o każdy szczegół prowadzonej czynności,
  • Techniczny Samodzielny – taki, który swoje zadania wykonuje szybko i sprawnie jednak nie zawsze robi to w sposób bardzo dokładny – niekiedy zadanie wymaga poprawy 
  • Techniczny szybki – taki, który swoje zadania wykonuje błyskawiczne jednak przeważnie niedokładnie i poprawia je kilkukrotnie, 
  • Techniczny z przypadku – taki, który przyszedł na jedną “fuszkę”, zarobić pieniążki, nie za bardzo interesuje go praca i zdecydowanie wolałby przeczekać całe zlecenie gdzieś na uboczu niezauważony, 
  • Techniczny kierownik – niekiedy jako pomoc techniczna na evencie pojawią się koledzy czy grupka znajomych, można wtedy zauważyć, że jeden z Technicznych wykazuje się zdecydowanie większym doświadczeniem, zaangażowaniem i poważaniem wśród kolegów. Wprawny Eventowiec szybko zauważy taką osobę i powierzy jej bardziej odpowiedzialne zadanie lub przedstawi grupie jako “kierownika”, co w znacznym stopniu może przyczynić się do poprawienia jakości pracy całego zespołu, bo kto jak kto zna lepiej swoich kolegów i wie jak do nich trafić kiedy pracy jest dużo, na dworze zimno a godzina na zegarku z wczesno wieczornej powoli zamienia się w późno poranną,  

Osoba, która podczas eventu jest określna mianem Technicznego musi posiadać określony zbiór cech niezbędnych do prowadzenia działań wspierających wydarzenie: 

Punktualność – Każdy event odbywa się w określonych ramach czasowych podobnie jest z montażem i demontażem, ważne aby Techniczny znał zaplanowany harmonogram i przestrzegał go. 
Sumienność i odpowiedzialność – Każde zadanie jakiego się podejmuje musi być wykonane na 100%, musi zadbać o każdy szczegół.
Pracowitość i zaangażowanie – To jedne z najważniejszych cech nie tylko “dobrego” Technicznego, ale cechy ważne przy wykonywaniu każdej czynności,
Umiejętności techniczne i organizacyjne – To chyba najważniejsza cecha dobrego Technicznego. Pomocnik, który przyjedzie punktualnie, będzie znał zakres swoich zadań i chciał je wykonać sumiennie, gdy nie będzie potrafił ich wykonać ze względu na brak umiejętności technicznych pozostanie tylko miłym gościem, który zna się na zegarku i wie co to sumienność. 

Czy Techniczny jest cichym bohaterem eventu – SuperTechnicMan?

Zdecydowanie tak. 
Dzięki dobremu zespołowi Technicznemu, każdy event podczas jego finalnej produkcji nabiera szybko kształtów, na terenie montaży jest bezpiecznie i sprawnie a Project Manager i Event Manager mogą skupić się na kolejnych zadaniach. 

Do jakich zadań właściwie angażowani są Techniczni?

Wszystkich. 
Techniczny jest bardzo istotną osobą na każdym etapie produkcji eventu. Począwszy od pomocy przy pakowaniu samochodów jadących na wydarzenie, przez przygotowanie terenu, wypakowanie samochodów, transport wyposażenia w docelowe miejsce, instalacji wyposażenia na miejscu, 

przykręcaniu, dokręcaniu, przenoszeniu, trzymaniu, zbijaniu, podnoszeniu, układaniu, przenoszeniu. W trakcie wydarzenia – donoszeniu, poprawianiu, usprawnianiu, obserwowaniu, pomocy. Po zakończeniu – demontażu, transporcie wyposażenia, pakowaniu samochodów, zabezpieczaniu wyposażenia i niekiedy transporcie w kolejne miejsce kiedy event jest cyklem, lub do magazynu kiedy event się skończy. 


Mam ogromną nadzieję, że dzięki temu tekstowi wszyscy docenimy pracę Technicznego, że już nigdy nie zostanie odebrany jako “wyrobnik”, zostanie zauważony a jego praca uznana za istotną.  

A kiedy ktoś zapyta Cię, kto produkuję to wydarzenie śmiało odpowiesz, że Klient, Project Manager, Event Manager, Księgowy, Ochroniarz, Strażak, Ratownik Medyczny, Przedstawiciel władz miasta, Zarządca terenu, ale też i dzielny Techniczny. 

Zespół Future Brand. 

Odezwij się!

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020

Odnajdziesz nas pod adresem

Skontaktuj się z nami

Futurebrand.pl

Telefon: 724 692 112

Email: biuro@futurebrand.pl

Adres: ul. Kameralna 12B/10, 81-549, Gdynia, woj. pomorskie

NIP: 5851425297